Developing process of a game on contraceptive methods for teens: an experience report

Authors

  • Maria de Fatima Nascimento do Amaral
  • Antônia da Conceição Cylindro Machado UNIGRANRIO
  • Leonice Nascimento de Castro Santos UNIGRANRIO
  • Bianca Batista Pereira UNIGRANRIO

Keywords:

Teenager, Experimental Games, Sexuality, Health Information Technology, Nursing

Abstract

By the need for a digital tool that can associate different themes focused on adolescence was created a board game about contraceptive methods. Information and Communication Technologies facilitate the understanding of adolescent reality, mediating learning processes. During the creating process participants developed information literacy expanding knowledge on the subject.

Author Biographies

Maria de Fatima Nascimento do Amaral

Enfermeira

Antônia da Conceição Cylindro Machado, UNIGRANRIO

Professora Adjunta da Escola de Enfermagem da UNIGRANRIO - Mestre em Enfermagem.

Leonice Nascimento de Castro Santos, UNIGRANRIO

Estudante do Curso de Graduação da UNIGRANRIO - Ac. de Enfermagem da UNIGRANRIO.

Bianca Batista Pereira, UNIGRANRIO

Estudante do Curso de Graduação da UNIGRANRIO - Ac. de Enfermagem da UNIGRANRIO.

References

Macedo SRH, Miranda FAN, Júnior P, Mário J, Nóbrega VKM. Adolescência e sexualidade: scripts sexuais a partir das representações sociais. Revista Brasileira de Enfermagem. fevereiro de 2013;66(1):103–9. Disponível em http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_abstract&pid=S0034-71672013000100016&lng=en&nrm=iso&tlng=pt. Acesso em 30/03/2016.

Kämpf C. A geração Z e o papel das tecnologias digitais na construção do pensamento. ComCiência. 2011;(131):0–0. Disponível em http://comciencia.scielo.br/scielo.php?script=sci_abstract&pid=S1519-76542011000700004&lng=pt&nrm=iso&tlng=pt. Acesso em 30/03/2016.

Veloso EFR, Silva RC, Dutra JS. Diferentes gerações e percepções sobre carreiras inteligentes e crescimento profissional nas organizações. Revista Brasileira de Orientação Profissional. dezembro de 2012;13(2):197–208. Disponível em http://pepsic.bvsalud.org/scielo.php?script=sci_abstract&pid=S1679-33902012000200007&lng=pt&nrm=iso&tlng=pt. Acesso em 30/03/2016.

UNESCO. Diretrizes de políticas da UNESCO para a aprendizagem móvel. 2014. Disponível em: http://unesdoc.unesco.org/images/0022/002277/227770por.pdf. Acesso em 11/2015.

Published

2016-12-06

How to Cite

1.
do Amaral M de FN, Machado A da CC, Santos LN de C, Pereira BB. Developing process of a game on contraceptive methods for teens: an experience report. JBT [Internet]. 2016 Dec. 6 [cited 2025 Dec. 6];4(2):283-5. Available from: https://jbt.abtms.org.br/index.php/jbt/article/view/74

Issue

Section

Relatos de Experiência