Developing process of a game on contraceptive methods for teens: an experience report
Keywords:
Teenager, Experimental Games, Sexuality, Health Information Technology, NursingAbstract
By the need for a digital tool that can associate different themes focused on adolescence was created a board game about contraceptive methods. Information and Communication Technologies facilitate the understanding of adolescent reality, mediating learning processes. During the creating process participants developed information literacy expanding knowledge on the subject.
References
Macedo SRH, Miranda FAN, Júnior P, Mário J, Nóbrega VKM. Adolescência e sexualidade: scripts sexuais a partir das representações sociais. Revista Brasileira de Enfermagem. fevereiro de 2013;66(1):103–9. Disponível em http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_abstract&pid=S0034-71672013000100016&lng=en&nrm=iso&tlng=pt. Acesso em 30/03/2016.
Kämpf C. A geração Z e o papel das tecnologias digitais na construção do pensamento. ComCiência. 2011;(131):0–0. Disponível em http://comciencia.scielo.br/scielo.php?script=sci_abstract&pid=S1519-76542011000700004&lng=pt&nrm=iso&tlng=pt. Acesso em 30/03/2016.
Veloso EFR, Silva RC, Dutra JS. Diferentes gerações e percepções sobre carreiras inteligentes e crescimento profissional nas organizações. Revista Brasileira de Orientação Profissional. dezembro de 2012;13(2):197–208. Disponível em http://pepsic.bvsalud.org/scielo.php?script=sci_abstract&pid=S1679-33902012000200007&lng=pt&nrm=iso&tlng=pt. Acesso em 30/03/2016.
UNESCO. Diretrizes de políticas da UNESCO para a aprendizagem móvel. 2014. Disponível em: http://unesdoc.unesco.org/images/0022/002277/227770por.pdf. Acesso em 11/2015.